herpositionering van een marktleider: Ahrend

merkprofiel

Ook de markt van kantoorinrichting wordt steeds internationaler. Het wordt daarmee steeds moeilijker om je als bedrijf te onderscheiden op basis van producteigenschappen en kwaliteit. Joost Mogendorff ontwikkelde met Edenspiekermann een helder merkprofiel voor Ahrend.

van analyse naar pay-off

Na een grondige marktanalyse ontwikkelde Joost Mogendorff een nieuwe Ahrend visie en missie. De pay-off ‘Ahrend. Always ready for things to come’ vat de merkbelofte samen. Ahrend is de constante factor in een continu veranderende markt. Niet meer het product centraal, maar de toegevoegde waarde voor klanten.

De verjonging van het logo vergroot de zichtbaarheid van het merk. De introductie van het opgefriste merk vindt plaats tijdens een 3-daagse brand experience ‘Things to come’ in de Amsterdamse Beurs van Berlage. Voor het evenement werkt Edenspiekermann samen met architecten, componisten en theatermakers.

 

nominatie op voor de Nederlandse Designprijzen

Joost Mogendorff maakte samen met een ontwerper voor deze gelegenheid een nieuwe corporate film. Na de brand experience ‘Things to come’ zijn de Ahrend 230 en 500 de bestverkochte Ahrendproducten. Ahrend staat weer stevig in de markt, zowel in binnen- als buitenland. Het project levert een nominatie op voor de Nederlandse Designprijzen 2003.

Projectherpositionering

KlantAhrend

BureauEdenspiekermann