Grappig staaltje ‘brand bashing’. BIC-for-Her pennen worden met vinnige reviews stevig aangepakt op Amazone.co.uk. http://amzn.to/UxE8Z5. De pennen worden door BIC aangeprezen als “designed to fit comfortably in a woman’s hand” with an “attractive barrel design available in pink and purple”. Interessant dat een ‘low involvement’ product als een wegwerp-pen aanleiding kan geven voor een fikse discussie over een veel groter thema.
De verontwaardiging van mensen die dit een onzinnig product vinden wordt geuit met humor, sarcasme en leidt vooral tot hilarische comments. Zoals in deze user-reviews:
“Finally, pens for women! I don’t know what I’ve been doing all my life writing with men’s pens. It’s just been such a hassle!”
“How are you supposed to use these without paper made for girls?”
“When I saw these I just had to have them, so I asked my Husband to buy them for me. He refused, as he said that owning a pen might make me Think, and then have Ideas Of My Own. Then I might start to Write, which would take time away from my wifely duties such as Cooking, Cleaning, and Bearing Children. Of course he was Absolutely Right, none of these tasks require a pen, and so I have to give these one star.”
En bij BIC? Daar verwijzen ze naar consumer research die aan de basis lag voor dit product. En verder is het bij BIC stil. BIC lijkt vooral erg geschrokken van het feit klanten terugpraten en een mening hebben over de manier waarop ze als consument aangesproken worden. Kom op BIC, dit is een prachtige kans om een beschadigde positie om te buigen in iets moois.
Check het Adweek artikel http://bit.ly/RIecKl
en ook
http://www.bbc.co.uk/newsround/19423320#sa-ns_mchannel=rss&ns_source=PublicRSS20-sa