merk DNA model voor DSM
Het vernieuwde DSM merk, dat de multinational begin 2011 lanceerde, werd buiten en binnen de organisatie enthousiast ontvangen. Binnen de organisatie ontstond bij zowel de business als corporate afdelingen de behoefte aan support om het merk op de juiste manier toe te passen. aanvulling op bestaand merk instrumenten Ter aanvulling op het bestaande merk instrumentarium…
interactieve corporate story Stadgenoot
Woningbouwvereniging Stadgenoot gaat graag het gesprek aan met haar stadgenoten. Want alleen op die manier kom je erachter wat eenieders woonwensen zijn. Waar je vervolgens goed op in kunt spelen. Dat is de essentie van het merk Stadgenoot dat Joost Mogendorff ontwikkelde, samen met een creatief team van Edenspiekermann. Dat was de basis voor het…
strategie-ontwikkeling via workshops: ‘waar staan we voor?’
De dynamische omgeving van STBN leidt tot vraagstukken op het gebied van positionering, identiteit en communicatie. Waar staan we voor? Wat onderscheidt ons? Hoe sluiten we vanuit onze kracht goed aan bij de drijfveren en behoeften van onze doelgroepen? Hoe kunnen we een consistent beeld uitdragen en wat kunnen we verbeteren in onze communicatie? Mojo…
lees verder strategie-ontwikkeling via workshops: ‘waar staan we voor?’
upgrade DSM merkportfolio: waarde-overdracht
Nadat DSM in 2011 het corporate brand opfriste, was het tijd de uitgebreide internationale productportfolio aan te pakken. De ambitie van DSM was om het merkbeleid van de multinational te professionaliseren en de onderlinge waarde-overdracht tussen corporate brand en productportfolio te vergroten. Als interim programma manager ontwikkelde en implementeerde Joost Mogendorff van Mojo Strategy een…
herpositionering van een marktleider: Ahrend
Ook de markt van kantoorinrichting wordt steeds internationaler. Het wordt daarmee steeds moeilijker om je als bedrijf te onderscheiden op basis van producteigenschappen en kwaliteit. Joost Mogendorff ontwikkelde met Edenspiekermann een helder merkprofiel voor Ahrend. van analyse naar pay-off Na een grondige marktanalyse ontwikkelde Joost Mogendorff een nieuwe Ahrend visie en missie. De pay-off ‘Ahrend.…