De allergrootste bedreiging voor content marketing is … content marketing zelf. Het gevaar: content-inflatie, of simpelweg…bagger.

Alle onderzoeken in marketing-land tonen dezelfde trend: het gros van de marketeers zal dit jaar meer investeren in content. Er is geen helderziende nodig om te voorspellen dat er een enorme berg aan content onze kant op komt. Als consumenten of zakelijke klanten zullen we nog verder bedolven worden onder een vloedgolf aan eBooks, blog posts (uhhh, sorry) en infographics. En marketers zullen in toenemende mate het moeten opnemen tegen deze overstroming van betekenisvol materiaal. Het gevaar: content-inflatie, of simpelweg…bagger.

In het kader van ‘beter goed gejat dan slecht bedacht’: geniet van deze vlijmscherpe en hilarische slideshare-presentatie van Velocity, doorspekt met Engelse humor. Over het probleem van content-inflatie en wat er tegen te doen. Hun conclusie is er een naar mijn hart: the winners will be those who build great content brands. Zet ‘m vooral op full screen mode!

De link naar het slideshare-origineel.

 

deel dit bericht