Mudddy Meets Marshall. Hoe een bluesbegrip door een management guru nieuw leven in wordt geblazen. De betekenis van mojo, kende ik zoals Wikipedia ‘mojo’ deze omschrijft omschrijft:
Mojo (African American culture), a magical charm bag used in hoodoo.
Blueskoning Muddy Waters zong over zijn Mojo; een konijnepootje, een geluksbrenger. Het doet iets, je weet dat het werkt, het is moeilijk er je vinger precies op te leggen. Mike Gould attendeerde me op Marshall Goldsmith. Deze Amerikaanse management schrijver en trainer schreef een boek over mojo:
Mojo is the moment when we do something that’s purposeful, powerful, and positive and the rest of the world recognizes it. My is about that moment–and how we can create it in our lives, maintain it, and recapture it when we need it.
Het verschil maken komt van binnen uit, niet van buiten af, volgens Goldsmidth. Hoe mooi is dat!!! Ik kende het boek niet, maar op het eerste gezicht komt het aardig overeen met mijn visie. Kracht van binnen uit! Het werkt voor veel succesvolle merken en organisaties: iets waar medewerkers en stakeholders trots aan kunnen ontlenen: ‘purposeful’. Ik ga snel dat boek aanschaffen.
[youtube]http://youtu.be/0El-N7He3fk[/youtube]
[youtube]http://youtu.be/8hEYwk0bypY[/youtube]