Woningbouwvereniging Stadgenoot gaat graag het gesprek aan met haar stadgenoten. Want alleen op die manier kom je erachter wat eenieders woonwensen zijn. Waar je vervolgens goed op in kunt spelen. Dat is de essentie van het merk Stadgenoot dat Joost Mogendorff ontwikkelde, samen met een creatief team van Edenspiekermann. Dat was de basis voor het ontwikkelen van de interactieve corporate story voor Stadgenoot.
stakeholders vertellen het verhaal
Hoe illustreer je dat je graag op deze manier werkt? Door je eigen verhaal niet zelf te vertellen, maar dat door je doelgroepen te laten doen. Daarom ontwikkelde Joost Mogendorff een corporate story waarin Amsterdammers aan het woord komen. In 13 stadverhalen vertellen zij hun verhaal, over wat prettig wonen voor hen betekent.
online en offline: zelf ontdekken
De 13 stadverhalen worden via korte filmpjes op stadgenoot.nl/stadverhalen aangeboden, en via interviews in een corporate brochure. Thema’s als buurtcontacten, gevarieerd wonen, duurzaam bouwen, en bewonersinspraak komen langs en geven het merk van Stadgenoot lading.
De online bezoeker kan zelf al clickend het verhaal van Stadgenoot ontdekken. Een vernieuwende verhaalvorm voor een bijzondere organisatie.