Scrolly telling: belevenisvolle online storytelling

naar bericht

Scrolly telling: belevenisvolle online storytellingGeen categorie

by joost on 16 januari 2014 with 0 comments

Scrolly telling is een slimme manier van verhalen vertellen en delen in een online context. Scrollytelling.com omschrijft het zo: mouse wheel + stories = scrolly telling. Als gebruiker ontdek je door te scrollen een dynamisch verhaal. Wat worden er prachtige dingen gemaakt. Nieuwe technieken en ontwerptools bieden interactie ontwerpers mogelijkheden om op het web multimediale belevenissen …

lees verder ...

got my MOJO workin’

naar bericht

got my MOJO workin’Geen categorie

by joost on 27 april 2013 with 0 comments

Mudddy Meets Marshall. Hoe een bluesbegrip door een management guru nieuw leven in wordt geblazen. De betekenis van mojo, kende ik zoals Wikipedia ‘mojo’ deze omschrijft omschrijft: Mojo (African American culture), a magical charm bag used in hoodoo. Blueskoning Muddy Waters zong over zijn Mojo; een konijnepootje, een geluksbrenger. Het doet iets, je weet dat …

lees verder ...

bagger! de grootste bedreiging van content marketing is…

naar bericht

bagger! de grootste bedreiging van content marketing is…Geen categorie

by joost on 10 januari 2013 with 0 comments

De allergrootste bedreiging voor content marketing is … content marketing zelf. Het gevaar: content-inflatie, of simpelweg…bagger. Alle onderzoeken in marketing-land tonen dezelfde trend: het gros van de marketeers zal dit jaar meer investeren in content. Er is geen helderziende nodig om te voorspellen dat er een enorme berg aan content onze kant op komt. Als consumenten …

lees verder ...

vrienden in crisistijden: portfolio strategie Amstel Blond 4.0

naar bericht

vrienden in crisistijden: portfolio strategie Amstel Blond 4.0Geen categorie

by joost on 29 december 2012 with 0 comments

21% btw korting geven om je sales op pijl te houden? Te gemakkelijk en te gevaarlijk: het uithollen van je merk ligt op de loer. Amstel toont met Amstel Blond 4.0 aan dat marketers in tijden van crisis meer alternatieven hebben dan het klakkeloos geven van korting. Door een goedkopere, laagdrempelige propositie aan de bestaande portfolio toe te …

lees verder ...

‘fake it, till you become it’

naar bericht

‘fake it, till you become it’Geen categorie

by joost on 28 december 2012 with 0 comments

mooie Ted-talk over non-verbale communicatie Lichaamstaal en andere vormen van non-verbale communicatie zijn van invloed op hoe anderen ons zien. Bewust omgaan met non-verbale communicatie kan zelfs veranderen hoe we onszelf zien. Sociaal psycholoog Amy Cuddy toont hoe ‘krachtposes’, een houding van zelfvertrouwen, zelfs wanneer wij ons onzeker voelen het testosteron- en cortisolniveaus in de hersenen …

lees verder ...

trends 2013: wat zeggen de glazen bollen?

naar bericht

trends 2013: wat zeggen de glazen bollen?Geen categorie

by joost on 14 december 2012 with 0 comments

Zodra de kerstlampjes hangen, komt zo’n typische eindejaars vraag weer opborrelen: waar gaan we naar toe in de komende jaren? Gelukkig zijn de glazen bollen van de trendwatchers op tijd opgepoetst. Een paar hi-lites uit de trendanalyses voor 2013 en daarna: over the ownerless economy; gamification in gestresste tijden; mobile fingerprints; predictive personalization en niet te …

lees verder ...

BluCure™ wint 2012 AVK Innovation Award, powered by Mojo Strategy

naar bericht

BluCure™ wint 2012 AVK Innovation Award, powered by Mojo StrategyGeen categorie

by joost on 24 oktober 2012 with 0 comments

Felicitaties aan het Blu Cure-team van DSM en Akzo Nobel voor het winnen van de AVK Innovation Award 2012. Een mooie erkenning voor dit innovatieve duurzame concept. Ik ben trots dat Mojo Strategy een bijdrage kon leveren aan de ontwikkeling van de merkstrategie en het concept van dit bijzondere samenwerkingsverband van DSM en Akzo Nobel. BluCure™ …

lees verder ...

the concept that drives the business

naar bericht

the concept that drives the businessGeen categorie

by joost on 19 september 2012 with 0 comments

Merken als verlengstuk van business strategie, zo zie ik het graag. Een merk is meer dan een naam, een logo of een leuke viral. Allemaal belangrijk, maar merken worden vooral slagvaardig als ze omarmd worden als ‘the concept that drives the business’. Dat weten ze bij Hema, Ikea, Apple en al die andere merk-grootmachten maar …

lees verder ...

brand bashing: BIC for her

naar bericht

brand bashing: BIC for herGeen categorie

by joost on with 0 comments

Grappig staaltje ‘brand bashing’. BIC-for-Her pennen worden met vinnige reviews stevig aangepakt op Amazone.co.uk. http://amzn.to/UxE8Z5. De pennen worden door BIC aangeprezen als “designed to fit comfortably in a woman’s hand” with an “attractive barrel design available in pink and purple”. Interessant dat een ‘low involvement’ product als een wegwerp-pen aanleiding kan geven voor een fikse discussie over …

lees verder ...